torstai 6. kesäkuuta 2019

Lapsen ja vanhemman väliset valvotut ja tuetut tapaamiset sekä valvotut vaihdot


Kanta-Hämeen perheoikeudellinen yksikkö suunnittelee lapsen ja vanhemman välisten valvottujen ja tuettujen tapaamisten sekä valvottujen vaihtojen kilpailuttamista Kanta-Hämeen alueella. Tavoitteena on, että kilpailutuksella valitut palveluntuottajat tuottaisivat palvelun vuoden 2020 alusta.

Tapaamisten valvojan tehtävänä on huolehtia siitä, että lapsi voi tuntea olonsa tapaamisella turvalliseksi ja viihtyisäksi. Tiloissa tulee olla eri-ikäisille lapsille sopivia leluja, pelejä ja toimintamahdollisuuksia. Kuvassa oleva lapsi ei liity hankintaan. Kuva: Hämeenlinnan kaupunki.

Kanta-Hämeen perheoikeudellinen yksikkö


Kanta-Hämeen perheoikeudellinen yksikkö tuottaa perheoikeudelliset palvelut kaikille Kanta-Hämeen 11 kunnalle vuoden 2019 alusta alkaen. Kanta-Hämeen perheoikeudellinen yksikkö kuuluu Hämeenlinnan kaupungin sosiaalipalveluihin. Yksikön toimipisteet sijaitsevat Hämeenlinnassa ja Forssassa. Elo-syyskuussa 2019 avataan toimipiste myös Riihimäelle. Perheoikeudellisen yksikön palveluihin kuuluvat lastenvalvojapalvelut sekä olosuhdeselvityspalvelut tuomioistuimelle. Yksikön kautta myönnetään maksusitoumukset adoptioneuvontaan sekä lapsen ja vanhemman välisiin valvottuihin ja tuettuihin tapaamisiin sekä valvottuihin vaihtoihin. Lapsen ja vanhemman välisten tapaamisten valvonnalla huolehditaan siitä, että lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta annetun lain 2 §:ssä tarkoitettu tapaamisoikeus toteutuu lapsen edun mukaisesti. Valvottu tapaaminen voi toteutua kolmessa eri muodossa: 1) valvottu tapaaminen, 2) tuettu tapaaminen ja 3) valvottu vaihto.

Hämeenlinnan kaupunki kutsuu asiasta kiinnostuneet lapsen ja vanhemman välisten tapaamisten valvonnan tuottajat kuulemaan asiasta ja kertomaan näkemyksiään palvelujen hankintaan liittyen. Tilaisuudessa esitellään valvottujen tapaamisten hankintaa ja palvelukuvausta. Tilaisuuden tavoitteena on keskustella valvottujen tapaamisten sisällöstä ja laatuvaatimuksista. Lisäksi markkinavuoropuhelutilaisuudessa on tarkoitus selvittää markkinoilla olevien yritysten nykyistä tarjontaa, erilaisia hinnoittelumalleja, resursseja sekä parasta toimintatapaa tulevassa kilpailutuksessa.

Tapaamispaikkatoiminnan kilpailutukseen liittyvä markkinavuoropuhelu järjestetään torstaina 29.8.2019 klo 9.30-12 Hämeenlinnan kaupungintalolla, osoitteessa Raatihuoneenkatu 9, 6. kerros (kaupunginhallituksen kokoushuone), Hämeenlinna. Vuoropuhelun aikana on tarkoitus keskustella hankinnasta ja tapaamispaikkatoimintaan liittyvästä palvelukuvauksesta. Kilpailutuksella haetaan palveluntuottajia koko Etelä-Suomen alueelta.

Ilmoittautuminen tilaisuuteen


Hankinnasta kiinnostuneita toimijoita pyydetään ilmoittautumaan palvelusihteeri Leena Parvelalle sähköpostilla osoitteeseen leena.parvela(at)hameenlinna.fi 20.8.2019 mennessä. Sähköpostiviestissä on ilmoitettava vähintään toimijan nimi ja Y-tunnus sekä yhteyshenkilö yhteystietoineen. Sähköpostiin aiheeksi on laitettava Lapsen ja vanhemman välisten tapaamisten valvonta.

Tietopyyntö ei ole tarjouspyyntö eikä hankintailmoitus, joten tietopyynnön julkaisemisella ei aloiteta tarjouskilpailua, vaan kyseessä on markkinakartoitukseen ja vuoropuheluun liittyvä tietopyyntö. Tietopyyntö ei velvoita Hämeenlinnan kaupunkia toteuttamaan varsinaista hankintaa. Tietopyyntö / markkinakartoitus löytyy HILMAsta.

Tietopyyntöön vastaamatta jättäminen ei estä tarjouskilpailuun osallistumista eikä tietopyyntöön vastaaminen vaikuta millään tavoin tarjoajan asemaan tarjouskilpailussa. Hämeenlinnan kaupunki ei maksa korvausta tietopyyntöön vastaamisesta eikä markkinakartoitukseen ja vuoropuheluun osallistumisesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti