tiistai 29. lokakuuta 2019

Liikennöitsijä, nyt voit vaikuttaa! – Tietopyyntö tilausajopalveluista


Hämeenlinnan kaupunki suunnittelee tilausajopalveluiden kilpailuttamista. Alustava aikataulu on, että hankintailmoitus julkaistaisiin ennen joulua 2019 ja että sopimuskausi alkaisi 1.4.2020. Hankinta mahdollisesti ylittää EU-kynnysarvon.

Hankinnan alustavana tavoitteena on saada sopimuskumppaneiksi riittävä määrä laadukkaita liikennöitsijöitä siten, että kaupungin tilausajoja tarvitsevat yksiköt pystyvät tilaamaan ja tarvittaessa kilpailuttamaan kunkin tilausajon joustavasti ja tarpeitansa vastaavasti.

Hankinnasta kiinnostuneita toimijoita (liikennöitsijöitä) pyydetään ilmoittautumaan hankintayksikölle sähköpostilla osoitteeseen hankinnat(at)hameenlinna.fi 17.11.2019 mennessä. Sähköpostiviestissä pyydetään ilmoittamaan toimijan nimi ja Y-tunnus sekä yhteyshenkilö suorine yhteystietoineen. Sähköpostiviestin liitteenä pyydetään toimittamaan tietopyynnön liitteenä oleva lomake täytettynä. Viestin aiheeksi pyydetään laittamaan TILAUSAJOPALVELUT.

Varsinainen tietopyyntö on HILMA-ilmoituskanavassa. Tietopyynnön liite on Tarjouspalvelu-portaalissa. Tarvittaessa tietopyynnön liitettä voi tiedustella sähköpostilla osoitteesta hankinnat(at)hameenlinna.fi.

Hankinnasta kiinnostuneille liikennöitsijöille järjestetään yhteinen infotilaisuus. Infotilaisuus järjestetään Hämeenlinnan Raatihuoneen (Raatihuoneenkatu 15) valtuustosalissa maanantaina 25.11.2019 klo 9.00 alkaen (kestäen korkeintaan kaksi tuntia). Tilaisuuteen pyydetään ilmoittautumaan (hankinnat(at)hameenlinna.fi) 20.11.2019 mennessä ilmoittamalla yritys ja osallistuvien henkilöiden sähköpostiosoitteet. Ilmoittautumisviestin aiheeksi pyydetään laittamaan TILAUSAJOPALVELUIDEN INFOTILAISUUS. Infotilaisuudessa esitetty materiaali lähetetään jälkikäteen sähköpostilla tilaisuuteen ilmoittautuneille sekä tietopyyntöön muuten vastanneille.

Tilausajopalveluilla tarkoitetaan sellaisia pääsääntöisesti linja-autoilla tehtäviä henkilökuljetuksia, jotka eivät sisälly Hämeenlinnan kaupungin muihin hankintasopimuksiin. Tällaisia kuljetuksia ovat esimerkiksi kaupungin yksiköiden kouluttautumis- ja tutustumismatkat Hämeenlinnan ulkopuolelle sekä koululuokkien opetukseen kuuluvat matkat Hämeenlinnan ulkopuolelle. Hankinta ei koskisi esimerkiksi vanhempainyhdistysten kustantamia matkoja. Tilausajopalveluissa on tyypillisesti kyse muista kuin säännöllisistä kuljetuksista eli kyse on satunnaisista kuljetuksista.

Esimerkiksi joukkoliikennepalvelut eivät ole tilausajopalveluita, vaan kaupunki kilpailuttaa joukkoliikenteen erikseen. Kuva: Hämeenlinnan kaupunki.

Alustavasti hankinta on suunniteltu jaettavan kolmeen osakokonaisuuteen: (1) Hämeenlinnan kantakaupunki, (2) Kalvola ja Renko sekä (3) Hauho, Lammi ja Tuulos. Sen, mihin osakokonaisuuteen tilausajo kuuluisi, ratkaisisi tilausajon lähtöpaikka.

Hankintaa valmisteltaessa kartoitetaan mm. se, voisiko kyseessä olla Hämeenlinnan, Hattulan ja Janakkalan yhteishankinta. Jos yhteishankintaan päädyttäisiin, olisivat tällöin Hattula ja Janakkala todennäköisesti omina osakokonaisuuksinaan.

Tämä ei ole tarjouspyyntö eikä hankintailmoitus, joten tämän tiedon julkaisemisella ei aloiteta tarjouskilpailua, vaan kyseessä on markkinakartoitukseen ja vuoropuheluun liittyvä tietopyyntö. Tietopyyntö ei velvoita Hämeenlinnan kaupunkia toteuttamaan varsinaista hankintaa.

Hankinnan kohdetta ja aikataulua tarkennetaan myöhemmin, joten hankinnan kohde ja/tai aikataulu voi muuttua. Tietopyyntöön vastaamatta jättäminen ei estä tarjouskilpailuun osallistumista eikä tietopyyntöön vastaaminen vaikuta millään tavoin tarjoajan asemaan tarjouskilpailussa. Hämeenlinnan kaupunki ei maksa korvausta tietopyyntöön vastaamisesta eikä markkinakartoitukseen ja vuoropuheluun osallistumisesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti