sunnuntai 9. toukokuuta 2021

Ateria-, siivous- ja käyttäjäpalveluiden tuottajaksi Kalvolassa ja Rengossa Compass Group Suomi – Sopimuskausi alkaa 1.8.2021


Hämeenlinnan kaupunki kilpailutti Kalvolan ja Rengon ateria-, siivous- ja käyttäjäpalvelut alkuvuonna. Kilpailutuksen voitti Compass Group Finland Oy. Sopimuskausi on neljä vuotta ja sen lisäksi on neljän vuoden optiokausi.

Hämeenlinnan kaupunki tulee lähivuosina kilpailuttamaan ateria-, siivous- ja käyttäjäpalvelut siten, että kaupunki jaetaan 4-5 maantieteelliseen alueeseen. Ensimmäinen kilpailutus oli alkuvuonna 2021 ja se koski Kalvolan ja Rengon pitäjiä.

Kaupungin hankintapäällikkö Aapo Korte pitää kilpailutusta onnistuneena: ”Tarjouskilpailun valmisteluun panostettiin, mikä näkyi muun muassa alan toimijoiden kanssa käytyinä useina vuoropuheluina. Vuoropuhelut käytiin erittäin hyvässä hengessä ja vaikka vain yksi yritys voi voittaa kilpailutuksen, uskon, että vuoropuhelut hyödyttivät kaikkia niihin osallistuneita. Osana hankinnan valmistelua selvitettiin viime vuonna erillisellä kyselyllä erityisesti kuntalaisten ja kaupungin henkilöstön tyytyväisyyttä Kalvolan ja Rengon ateria- ja siivouspalveluihin.”

Kalvolassa ja Rengossa palvelut tuottaa 1.8.2021 alkaen Compass Group Finland Oy, joka teki tarjouskilpailussa kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen. Yritys tuottaa tälläkin hetkellä ateriapalvelut Kalvolassa ja Rengossa.

1.8. alkaen Compass Group Suomi tuottaa Iittalan yhtenäiskoulussa ateriapalveluiden lisäksi myös siivous- ja käyttäjäpalvelut. Kuvituskuva. Kuva: Hämeenlinnan kaupunki.

Kaupungin kiinteistöjohtaja Pasi Kortteen mukaan uusi sopimus hyödyttää erityisesti loppuasiakkaita: ”Tämä nyt tehty sopimus on ensimmäinen uudella sopimussisällöllä laadittu ateria-, siivous- ja käyttäjäpalvelusopimus. Uusi sopimus antaa meille mahdollisuuden kehittää myös omaa toimintaamme tilapalveluissa ja sen kautta mahdollistaa yhteistyössä palveluntuottajan kanssa entistäkin parempaa palvelun laatua ja kustannustehokkuutta loppuasiakkaillemme. Uudella sopimuskaudella pystymme esimerkiksi seuraamaan ja kehittämään palvelun laatua keskitetyllä sopimusjohtamisella aikaisempaa läpinäkyvämmin ja säännöllisemmin kuin aikaisemmin.”

Hankintasopimus mahdollistaa sopijapuolten yhteisen kehittämisen, mikä on tärkeää pitkällä sopimuskaudella. Sopimukseen on luotu ateria- ja siivouspalveluita koskevat laatuarvioinnit bonus-sanktiomalleineen. Mahdollisuuden vuosittaiseen bonukseen uskotaan parantavan palvelua, varsinkin kun vähintään puolet bonuksesta tulee kohdistaa palvelun tuottaneelle henkilöstölle. Uuden sopimuksen arvioidaan myös tuovan kaupungille kustannussäästöä.

”Olemme erittäin iloisia, että saamme laajentaa palveluitamme Kalvolassa ja Rengossa jatkossa ateriapalveluista myös siivous- ja käyttäjäpalveluihin. Haluamme kehittää yhteistyössä parasta palvelukokemusta loppuasiakkaille. Kiitämme Hämeenlinnan kaupunkia vahvasta vuoropuhelusta prosessin aikana”, kertoo Compass Group Suomen toimitusjohtaja Jaana Korhola.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti